zaterdag

26.9 terug naar huis !

Vandaag helaas onze laatste dag in Canada

Gereden afstand vandaag: 175 km

Gereden afstand totaal: 3775 km

Na een ietwat onrustige nacht voor Erik werden we rond 6 uur/6.30 uur wakker.

Erik heeft ons een simpel ontbijtje gehaald beneden bij de receptie dat we in bed opgegeten hebben. Nog een paar emails beantwoord, een frisse douche genomen en de spullen naar de auto gebracht.

Iets voor 9 uur waren we al weer on the road. We hadden Bram de opdracht gegevens ons te leiden naar een Old Navy in het plaatsje Langley (ongeveer 30 km voor Vancouver), Onvoorstelbaar dat we daar zijn aangekomen, we dachten dat het zo ongeveer langs de snelweg lag (de meeste grote Shopping Malls zie je vanaf de autoweg liggen) maar we gingen links en weer rechts en weer links en dat voor ongeveer 15 km!!!! En……tot voor de deur precies werden we gebracht, we blijven het geweldig vinden zo’n navigatiesysteem.

Uiteindelijk heb ik, Reny bij Old Navy iets gekocht, dat is geloof ik in al die jaren nog nooit gebeurd. Meestal wordt er van alles voor Erik gekocht (zoals onze eerste stop aan het begin van de reis!!) of voor Dennis. Lara en Dennis hebben in New York ook van alles gekocht.

Daarna in die Mall wat rondgekeken (eigenlijk een beetje de tijd gedood) en dat was wel gezellig.

Daarna was het doel om als laatste de lunch bij onze favoriet Denny’s te nuttigen. Erik had het adres al in Nederland voorgeprogrammeerd en we dachten dat we iets buiten het vliegveld in een buitenwijk van Vancouver zouden belanden. Wat bleek echter, we kwamen gevaarlijk dicht bij Downtown Vancouver uit en jawel hoor, midden in Downtown, dat we uiteraard herkenden van de eerste 2 dagen, lag “ onze Denny’s”; zonder dat het onze bedoeling was waren we dus wederom midden in het centrum van het gezellige Vancouver. Toevallig een parkeerplek gevonden naast Denny’s (hoe regelen we het toch maar iedere keer weer) en we hebben wederom heerlijk gegeten

Vlakbij onze parkeerplaats waren ze opnames aan het maken voor “ Men in Trees” (weten jullie nog, in onze eerste week waren we in Squamish waar een groot deel van Men in Trees wordt opgenomen!!!), helaas hebben we niemand van de cast kunnen spotten anders hadden we die zeker op de foto gezet.

We hebben Robson street (zeg maar de Grote Staat van Vancouver) op en neer gelopen en nog even het hotel bezocht waar Huub een aantal jaren geleden gelogeerd heeft, zie foto. Heerlijk om weer even in Vancouver te zijn.

Daarna zijn we richting auto gelopen en naar het vliegveld gereden, auto netjes ingeleverd bij Alamo en aangezien we gisteren al online waren ingecheckt hoefden we niet in de rij te wachten maar konden gelijk onze koffers inleveren, geweldig!
Bij Starbucks hebben we genoten van onze laatste Frappuchino.

De vlucht ging heel voorspoedig. Om in Dennis zijn termen te spreken: wel waren we helemaal brak, slapen komt er toch niet of nauwelijks van maar dat hebben we naderhand tijdens de treinreis ietwat ingehaald.
Zoals andere jaren maken we aan het einde een samenvatting.
Canada is een geweldig land om vakantie te vieren, de natuur is denken wij bijna nergens zo mooi, als je tenminste van bergen, bossen, zee en meren houdt. We hebben in totaal 3775 km gereden en hebben prachtige dingen gezien, het een nog mooier dan het ander.
De Canadezen zijn uitzonderlijk vriendelijk, men vraagt : how are you doing today? Maar met de bedoeling dat je ook een antwoord geeft (in de USA zegt men slecht: how are doing maar loopt bij wijze van spreken weg zonder op het antwoord te wachten).
Grootste WOW moment: Erik: het zien van de Californische zeeleeuwen, Reny: eerste zicht op Peyto Lake
Mooiste natuurmoment: beiden: Moraine Lake
Mooiste hotel:
Voor ons beiden geldt: het mooiste uitzicht van de kamer in Tofino
Het meeste "luxe": Ramada Inn
Gezelligste en ook grootste kamer Clearwater.
Beste gevoel: voor beiden zonder twijfel Clearwater, een heerlijke kamer, prima sfeer en een mooi park (Wells Gray Provicial Park), je kunt je ergens heerlijk voelen zonder dat echt te kunnen verklaren!!
Lekkerste diner: House of Noodles en Italiaans restaurant in Osoyoos
Lekkerste ontbijt: Smitty’s in Jasper.
Wat viel tegen: de prijzen van de hotels en de prijzen van de alcohol. Algemeen gezien is Canada duurder dan de USA, zeker nu de Amerikaanse dollar voor ons heel gunstig is en de Canadese dollar is ongunstig (geworden). Dat heeft ons er echter niet van weerhouden volop te genieten!
We hebben een super vakantie gehad en willen jullie nogmaals bedanken voor het meereizen, voor de leuke reakties op ons weblog, de lieve sms-jes en de emails, we vonden het erg leuk iets van jullie te horen.
Misschien tot een volgend weblog!!!
Groetjes,
Erik en Reny
PS: En waar de volgende reis naar toe gaat? Die is al geboekt, op 19 mei 2008 vertrekken we wederom naar Yellowstone in Wyoming!
Nu even goed gaan sparen...................

1. Erg leuk om jullie hele verslag te hebben gelezen en dat het jullie zo goed bevallen is. Hopelijk gaan wij net genieten als jullie ;-)

Bedankt voor het doorsturen van de link en het mogen meegenieten!