zaterdag

17.9 Clearwater



Gereden afstand: 143 km.

Wederom hadden we erg leuke reakties op ons weblog, hartelijk dank daarvoor, wij vinden het iedere ochtend erg leuk om te lezen wie er allemaal gereageerd heeft.

Vandaag een dag vol natuur en wandelingen. Na een heerlijke nacht in onze super kamer zijn we, nadat we een kop koffie met chocolade koekje in bed hebben genuttigd, richting Four Meadow Bakery gereden (vlakbij ons hotel). Ik had op de diverse fora al gelezen dat zij heerlijke dingen verkopen om daar te eten en mee te nemen naar het park.



 


Erik had een spek met ei ontbijt en ik had voor het eerst van mijn leven een pumpkin pie en dat was me lekker, heerlijk. Voor ons beiden een sandwich (met kip/ham sla, tomaat en mayo) besteld om mee te nemen en on the road we were.

Op weg naar het officiele (waar de trema's op de laptop zitten, weet ik niet!!) begin van het park is een hotel/restaurant waar we oude vrienden uit Yellowstone tegenkwamen, een hele groep Bisons !



 
Als eerste doel vanochtend was Dawson Falls een hele brede waterval




en daarna richting Helmcken Falls, dat is de bekendste waterval van het park, deze is maar liefst 141 meter diep en dat schijnt hoger te zijn dan de Niagara Falls. Helmcken is minder breed maar wel dieper (zo dan weten jullie dat tenminste ook).



 
 
Verder ga ik niet in detail treden over de diverse andere mooie dingen die we hebben gezien maar we hebben een partij gelopen vandaag, meer dan 10 km en dan omhoog, omlaag en helaas weer omhoog, veer hobbe pein oan us veu, dat wilt geer neet wete!!!!!
Een speciale wandeling wil ik echter wel vermelden, die naar “The Horseshoe”, een prachtige wandeling maar op een van de speciale foldertjes die we bij het visitorcenter hadden gekregen stond: hikers should be aware that bears frequent this area, hellup, dus we voelden ons met ons tweetjes niet helemaal op het gemak tijdens deze wandeling door een erg dicht bos. We zijn ook maar 1 andere wandelaar tegengekomen en geen enkele beer.
 







 

 
Vandaag hadden we wisselend weer, de ochtend was erg vochtig en bewolkt, het klaarde lekker op en de zon kwam weer door. Tijdens onze picknick scheen de zon een klein beetje
 
 
 
 
Tijdens onze laatste wandeling (bij een waterval, Bailey’s Chute, waar je zalmen omhoog kon zien springen!!) begon het flink te regenen. Deze laatste wandeling was voor ons beiden (ja, niet alleen voor mij!!!) behoorlijk afzien. Het ging heel stijl omhoog en daarna weer omlaag en om ons te plagen weer omhoog etc.etc. Die wandeling was bijna 5 km lang en we waren heeeel blij toen we het eindpunt bereikt hadden.

Toen de tocht terug naar Clearwater (ca. 70 km) en even langs het minuscule shopping center waar nieuwe alcohol werd ingeslagen. Ook waren de chips op?! Even speciaal voor Maic,( voor de mensen die het niet weten, dat is mijn zusje)  we zijn nu bijna 9 dagen hier en hebben pas 2 zakken op, samen, dus niet ieder!! Dat valt toch wel mee. We hebben alvast getankt voor morgen want dan hebben we weer een behoorlijke rit voor de boeg. Ik weet niet precies hoeveel (zou ik Bram moeten vragen maar die heeft een dagje verlof) maar meer dan 300 km is het zeker.
Aangezien het nu erg vochtig buiten is drinken we de borrel binnen, de nieuwe zak Lays chips (dit keer BBQ smaak) staat op de tafel en ik ben het verslag aan het typen.
Erik is al aan het lezen voor morgen (geheel vrijwillig??!?!).
Vanavond even de koffers opnieuw gaan inrichten en een beetje opruimen. De meesten van jullie weten dat ik best opgeruimd en netjes ben maar op zo’n vakantie maken we toch een troep, ongelooflijk. Zelfs de auto (waar we toch 7 passagiers-stoelen hebben) is een bende. We zouden buiten Bram (die gelukkig op de voorruit plakt) echt niemand kunnen meenemen op deze manier.
Maar goed, dat was ook niet de bedoeling. 
En nu nog een keer de topper van Clearwater: Helmcken (jullie dachten Erik he??)

Maak er een mooie dinsdag van.
Reny (en Erik natuurlijk)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten