zaterdag

21.9 Canmore

Hotel: Bow Valley Motel

Gereden afstand: 115 km

Zijn we weer! Nog steeds vanuit het internet cafe (zie bericht Lake Louise!!)
Allereerst wil ik beginnen met te zeggen (en de mensen die ons het derde jaar volgen weten dat al) dat wel altijd eindigen met een overzicht van b.v. beste hotel, lekkerste eten etc.etc. We hadden ons voorgenomen om wat info te geven over de verschillen tussen de  USA en Canada. Nou 1 verschil wil ik nu al aangeven, het WIFI in de diverse hotels in de USA is ABSOLUUT beter. We hebben eigenlijk al vanaf het begin (na Victoria) problemen met het WIFI, of het werkt niet in de kamer (weten jullie nog dat Erik in wintersport-tenue op het balkon zat?!) of we krijgen geen verbinding omdat een code moet worden ingevoerd in onze laptop en dat dat niet werkt, kortom, wij zijn niet blij met het internet-gebeuren in Canada.

Daarbij wil ik beginnen met te vermelden dat ik 2 dagen geleden het hotel voor vanavond (Bow Valley in Canmore) pas heb geboekt. We hadden eerst een ander hotel geboekt en dat bleek vlak bij de spoorlijn in Canmore te liggen. Op een forum (Tripadvisor.com) werd aangegeven dat je ’s nachts daar behoorlijk last van kunt krijgen. Uiteraard willen we graag een goede nachtrust en in Nederland had ik al getwijfeld of ik zou omboeken.

Vlak voordat we vertrokken vanuit Nederland hadden we echter een nieuwe creditcard gekregen en bij het 2e hotel kregen we te horen dat de reservering bijna geannuleerd was omdat onze opgegeven creditcard niet werkte (logisch niet want die hebben we niet meer). Ons werd geadviseerd alle hotels even te bellen en het nieuwe nr. doorgegeven. Ik heb bijna elke dag het volgende hotel gebeld en dat bleek allemaal geen probleem te zijn.

Toen ik echter in Canmore belde en gelijk vroeg of we vanwege het lawaai van de trein een kamer aan de andere kant van het hotel konden krijgen, werd me gezegd dat dat niet kon. Ik kon het proberen tijdens het inchecken?!?!  Het feit dat die man niet zei “ maar nee, dat lawaai valt nogal mee” gaf voor mij de doorslag. Ik heb het Bow Valley hotel geboekt en het reeds geboekte hotel geannuleerd.

Misschien vinden jullie dit allemaal niet interessant maar ja, ik wilde het toch even met jullie delen.

Zo nu naar het echte werk.

Vanochtend eerst het mooie Lake Louise bezocht, heel veel foto’s gemaakt en een prachtige (vlakke, hiephoi!!) wandeling van ca. 4 km gemaakt, heerlijk. Met het meer aan de ene kant en een prachtig bos (zonder al te veel beer-dreiging) aan de andere kant, genieten!!!






 
 
 
Daarna zijn we via de mooie Bow Valley Parkway (de oude weg naar Calgary die parallel loopt aan de hoofdweg) gereden en een aantal stops gemaakt.
Zo zijn we o.a. door de Johnston Canyon (zeg maar een kloof) gewandeld naar een mooie waterval. Een leuke wandeling van ongeveer 2 km, ook daar uiteraard weer foto’s gemaakt.


Toen kwamen we aan bij het toeristische plaatsje Banff, even leuk gewinkeld, een bakje chili gegeten bij de plaatselijke saloon en toen richting hotel. Het ligt midden in het kleine plaatsje Canmore, daar even rondgelopen en alvast het restaurant voor vanavond bekeken.
En wat denken jullie dat ik nog heb gedaan, zo ontzettend burgerlijk en huisvrouwen-achtig……….ja een wasje gedraaid in de wasserette!!!!! Erik zat wederom tevergeefs te proberen internet op te starten en ik heb een klein wasje gedraaid. Voor de dames: er waren heel veel mensen die allemaal gekleurde kleren in een machine stopte met de witte was: dat doen wij niet !!!!
Toen ik terugkwam op de kamer (de wasserette is ongeveer 10 meter van onze trap naar de kamer) bleek internet het nog steeds niet te doen, jammer!!
Maar uiteindelijk is het ons toch in het internet cafe gelukt om ook vandaag weer een bericht te plaatsen.
He he, het is weer gelukt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten