zaterdag

24.9 Osoyoos

Gereden afstand: 470 km.

Zoals jullie aan het aantal km kunnen zien hadden we een lange reisdag vandaag.

Eerst lekker ontbeten in ons hotel, allemaal prima verzorgd in het Ramada hotel!!

Vandaag hadden we niet veel doelen, we zouden door Glacier NP rijden en wat van de uitzichten genieten en daarna door het kleine Revelstoke NP. Toen we echter in Glacier aankwamen was het zo enorm mistig dat we niet eens konden zien dat er bergen (met gletsers) waren, zo mistig was het. Gelukkig klaarde het na een half uurtje op en konden we van het mooie nationale park genieten.

In Revelstoke national park wilden we eigenlijk een 26 (of 29) km lange weg rijden om zo de berg op te komen maar om de een of andere domme reden hebben we de afslag gemist. Omdat we echter al zo veel moois hadden gezien en een lange rit voor de boeg hadden (ons doel was Osoyoos), zijn we niet meer omgekeerd om de afslag te zoeken.

Even rondgekeken in het plaatsje Revelstoke dat er gezellig uitzag maar heel veel winkels waren dicht (net als bij ons op maandag) en weer door.

Het is hier zo ontzettend mooi, echt niet normaal. We hebben in totaal al meer dan 3.300 km gereden en we hebben nog helemaal nergens gereden waar het niet mooi was of waar het saai was, onvoorstelbaar. Als men van bossen, meren en watervallen houdt, is dit dus echt het ultieme land!!!!!
Onze rit bracht ons naar het subtropische gebied van Canada, de Okanagan vallei en was hier dus ook heerlijk mooi warm weer. Ter info, het is nu 16.30 uur en we zitten in de schaduw naast ons zwembad het weblog te maken en het is nog heerlijk, neeeee, we hebben niet de jas aan en de muts op!!

Maar terug naar de rit, onderweg kwamen we een barn tegen (een schuur dus), heel erg landelijk en tuttig met heel veel pompoenen en andere herfstachtige dingen.

Needless to say dat ik daar minimaal een foto van moest hebben.

Daar een beetje rondgekeken en Erik heeft een worst met sauerkraut gegeten (ook erg landelijk!!) en ik een pumpkin pie, jammie jammie.
En nadat we nog een hele tijd tussen de wijnvelden en fruitbomen-velden hadden gereden kwamen we eindelijk aan in het plaatsje Osoyoos en zijn ingecheckt in ons simpele maar gezellige hotel. Om jullie een idee te geven: toen we aankwamen zei ik dat we op internet een goede deal hadden gezien. De mevrouw aan de receptie zei dat dat alleen via internet kon en ze loodste ons gelijk de keuken c.q. internet-ruimte in zodat we de boeking online konden doen, is dat niet geweldig !!!
Nu zitten we zoals gezegd naast het zwembad (dat overigens al gesloten is vanwege einde seizoen) met borrel en laptop. De borrel bestaat ditmaal uit een Budweiser biertje voor Erik en een Margarita voor mij, het leven is mooi!!

Vanavond heerlijk wezen eten bij de plaatselijke Italiaan; Campo Marina, op aanraden van onze gezellige receptiemedewerkster.
Morgen onze laatste volledige dag en moeten we weer op zoek naar een hotel. Vandaag is dat prima gelukt, we maken ons dan ook geen zorgen voor morgen.