zaterdag

12.9 Tofino

Hotel: The Tofino Motel

Gereden afstand: 325 km

Vandaag wederom opgestaan met stralend mooi weer.

Een simpel ontbijt genuttigd in het hotel en daarna voor 8 uur weer on the road  dit keer naar Tofino. Het is zoals we op de diverse fora hebben gelezen een prachtige weg ernaar toe. Met een paar tussenstops, we hebben o.a. het Cathedral Grove bos bezocht, een bos met hele grote en oude (ca. 300 en een van zelfs 800 jaar oud!!) bomen.

Tijdens die wandeling kwamen we nog een van Erik's oude zwem-collega's tegen, dat geloof je toch niet, loop je aan de andere kant van de wereld te wandelen en kom je een bekende tegen, erg leuk.

Na nog een bezoekje aan de plaatselijke supermarkt en een picknick bij een meer waren we om 16.00 uur gearriveerd.

De incheck-meneer bleek een praatgrage jonge vent te zijn met een mega slecht gebit!! Oh, zo erg, ik had hem bijna het telefoonnummer van mijn tandarts gegeven.

Hij heeft ons zeer uitgebreid verteld waar we o.a. konden gaan eten; hij was zelfs zo enthousiast dat hij zo ongeveer elk restaurant aanstreepte op de kaart. Ik heb hem even tot de orde geroepen en gezegd dat we al die namen niet konden onthouden en als alles aangestreept was dat we het helemaal niet meer zouden weten.

Als tip gaf hij trouwens dat we konden gaan kijken naar de zonsondergang niet ver van ons hotel; ook dit punt heeft hij aangestreept op onze kaart.
Toen hij eindelijk uitverteld was gingen we naar boven naar onze kamer……..wouw wat een uitzicht, helemaal geweldig!!!!!! De praatgrage meneer vertelde dat we de kamer hadden met het mooiste uitzicht en dat klopt.

Onze internetverbinding is (weer) erg traag en op de kamer hebben we zelfs helemaal geen bereik. 's Avonds koelt het hier behoorlijk af, kijk eens wat Erik allemaal voor dit weblog overheeft!!

Morgen gaan we naar het Pacific Rim National Park en om 16.00 uur hebben we een whale-watch tour gepland. Hopelijk kunnen we morgen wat foto's van walvissen plaatsen!!!