zaterdag

23.9 Golden

Hotel: Ramada Limited Golden

Gereden afstand: 220 km

Vandaag zijn we helemaal happy. We zitten in onze hotelkamer van dit heerlijke Ramada hotel online, jullie geloven het niet !!!!!

Vanochtend toen we wakker werden regende het pijpenstelen dus we zijn nog maar even met een kopje koffie teruggestapt in ons warme bed. Uiteindelijk moesten we natuurlijk toch opstaan en we hebben ons bij Safeway iets te eten gehaald (Erik een dubbele kaastosti en ik natuurlijk een donut (overigens de eerste van deze reis!!) met een Starbucks koffie en een flesje OJ (jus d'orange) erbij.

Op weg naar Yoho National park regende het nog steeds die overging in natte sneeuw. Je zag echter onderweg dat niet zo heel hoog op de berg sneeuw lag en na een half uurtje rijden reden we dus door de sneeuw. Ik denk dat wij de eerste zijn die in de sneeuw hebben gestaan (OK, misschien zijn Helene en Rene die momenteel in Yellowstone zitten ons voor!!!) en het was toch wel weer leuk om tijdens de zomervakantie al sneeuw te hebben.

Ons eerste doel van vandaag was Spiral Tunnels Viewpoint. Het is hier zo knap gemaakt, allerlei tunnels door de bergen (voor de trein). Toevallig hadden we geluk, het begin van een mega lange trein komt al uit de bovenste tunnel terwijl het achterstuk van diezelfde trein nog een "verdieping" lager een tunnel in moet rijden. OK, het klinkt allemaal heel ingewikkeld maar ik hoop dat jullie het snappen.
Toen naar de Takakkaw Falls, ik hoor jullie denken "al weer een waterval!!!" en dat dachten wij ook wel een beetje maar het was wederom de moeite waard. Kijk maar naar de foto's
Toen hebben we de metropool Field bezocht (niet dus), in dat gat wil je nog niet dood gevonden worden. Gelukkig waren de hotels (die achteraf in de buurt van Field lagen) onbetaalbaar want hier hadden we echt niet willen zitten.
Natural Bridge was ons volgende doel. Aangezien we in het zuidwesten van de USA (zie 2005) al verschillende natural bridges hebben gezien verwachtten we hier niet veel van maar niets was minder waar, deze was echt de moeite waard:

Emerald Lake was ons laatste doel van deze dag, een mooi meer met wederom een wandeling rondom het meer. Geweldig mooi en lekker vlak, totdat die vervelende Canadezen weer een verrassing voor mij in petto hadden, aan het einde nog een flinke klim en dat na 5 km, dat had ik niet besteld !!!

Voor morgen en overmorgen zijn nog geen hotels geboekt. We zijn echter zo tevreden over dit heerlijke hotel dat we misschien in hun gids gaan kijken voor een hotel voor morgen, wie weet.